Cobi Oborožene sile F-4F Phanthom II, 1:48, 676 k

Blagovna znamka Cobi
Koda izdelka CBCOBI-5898
60,04 € z DDV
3 - 7 dni
  • Dostava po kurirju najkasneje do: 10.3.2025
  • Dostava: 5,89 €
points Z nakupom dobite
60 točk
Opis izdelka

Cobi Oborožene sile F-4F Phanthom II, 1:48, 676 k

Gradbena dela na novem letalu so se počela počasi že leta 1952. Takrat so v ameriškem letalstvu služili stroji, kot so FH-1, Voodoo ali Crusader, in tako letalstvo kot mornarica nista imela potrebe po iskanju novih možnosti.

Na srečo je genialni konstruktor in vizionar Dave Lewis bil dovolj predvidevajoč, da je znal oceniti razvoj v letalstvu v naslednjih 30 letih. Tudi do ene malenkosti, o kateri bomo še spregovorili.

V letu 1953 je začela dvojica konstruktorjev D. Lewis in H. Barkey graditi nekaj prototipov, na katerih so želeli preveriti nove ideje in tehnologije. Vse to brez, da bi vlada Združenih držav zagotovila kakršna koli finančna sredstva za nov projekt.

To se je spremenilo šele leta 1955, ko je podjetje McDonnell poslalo nepoščeno ponudbo ameriškim oblastem z letalom nove konstrukcije, sposobnim delovati v vsakem vremenu, z 9 nosilci pod krili in trupom. Šest tednov kasneje je ponudba prišla na mizo izkušenemu častniku ameriške mornarice za oboroževanje, ki je takoj razumel, kaj so ljudje v McDonnell uspeli ustvariti.

Prelomni trenutek je bila naročilo dveh prototipov, takrat še pod oznako XF4H-1, in pet predproizvodnih kosov.

Letenje prototipov se je začelo 27. maja 1958 in treba je povedati, da ni bilo brez težav. Potrebno je bilo predelati sesanje zraka in povezave posameznih delov obloge trupa. Na žalost je bil eden od prototipov izgubljen pri nesreči.

Serijska proizvodnja se je začela konec leta 1958, zanimivo pa je, da je bil interni naziv proizvajalca letala Satan ali Mithras, v dokumentaciji pa Model 98. V USAF so lovcem rekli Spectre in tako je prišlo do zmeda, ki je privedla do poenotenja imena na danes znani Phantom II.

Ameriškemu letalstvu se za razliko od mornarice ni prav dalo kupovati Phantomov. Posredovati je moral takratni minister za obrambo Robert McNamara. Po primerjalnih testih je moralo letalstvo priznati, da Phantom popolnoma presega vse, kar ima v oborožitvi.

Dokaz za to je tudi 16 svetovnih rekordov, ki so jih dosegli stroji F-4.

Ona pozabljena malenkost, ki smo jo omenili zgoraj, je bila odsotnost letalskega topa. Na splošno se je menilo, da je doba tradicionalnih zračnih bojev končana in da se bo boj odvijal na daljavo. Resničnost vietnamske vojne je vse spravila iz zmote.

Verjetno najbolj znana posadka Phantomov II je bila kapitan Louis Page in poročnik John C. Smith, ki sta sestrelila prvi severnovietnamski MiG.

Nemška Luftwaffe je upravljala 175 posebej prilagojenih letal z zmanjšano težo + 88 strojev v izvidniški različici.

F-4 so bili iz nemške oborožitve dokončno umaknjeni pri slovesnem obredu na bazi Wittmund 29. junija 2013.

Tehnični parametri:

  • dimenzije: razpon kril 11,71 m, dolžina 19,2 m, višina 5,03 m
  • prazna teža 13 397 kg
  • maksimalna vzletna teža 27 965 kg
  • pogon 2x turbojetni motor General Electric J79 s potisno močjo 79,6 kN
  • maksimalna hitrost 2 389 km/h
  • dvig 312 m/s
  • maksimalna letalska višina 18 975 m
  • maksimalni doseg 3 065 km
  • volumen rezervoarjev za gorivo 7 549 l + 12 627 l v dodatnih rezervoarjih
  • oborožitev 1x šestcevni top M61A1 Vulkan in do 8 480 kg orožja v nosilcih
Ocene
0 ocen
Kupilo 1 + kupec

Splača se igrati in kupovati z nami

V povprečju vam bomo blago lahko dostavili v 72 urah
V povprečju vam bomo blago lahko dostavili v 72 urah
Za vas imamo na zalogi več kot 200.000 izdelkov
Za vas imamo na zalogi več kot 200.000 izdelkov
 Sistem zvestobe, ki vas bo nagradil z vsakim nakupom
Sistem zvestobe, ki vas bo nagradil z vsakim nakupom