Cobi Oborožene sile F-4 Phantom II, 1:48, 703 k
Konstrukcijska dela na novem letalu so se počasi začela že leta 1952. Takrat so v ameriškem letalstvu služili stroji, kot so FH-1, Voodoo ali Crusader, in tako letalstvo kot mornarica nista imela potrebe po iskanju novih možnosti.
Na srečo je bil genialni konstruktor in vizionar Dave Lewis dovolj predvidevajoč, da je znal oceniti razvoj v letalstvu v naslednjih 30 letih. Torej, razen ene malenkosti, o kateri si bomo še povedali.
Leta 1953 je začela dvojica konstruktorjev D. Lewis in H. Barkey graditi več prototipov, na katerih so želeli preveriti nove ideje in tehnologije. To vse brez tega, da bi vlada Združenih držav zagotovila kakršna koli finančna sredstva za nov projekt.
To se je spremenilo šele leta 1955, ko je podjetje McDonnell poslalo nepoščeno ponudbo ameriškim oblastem z letalom nove konstrukcije, sposobnim delovati v vsakem vremenu, z 9 nosilci pod krili in trupom. Šest tednov kasneje je ponudba prišla na mizo izkušenemu častniku ameriške mornarice za oboroževanje, ki je takoj razumel, kaj so ljudje v McDonnell uspeli ustvariti.
Prelomni trenutek je bila naročilo dveh prototipov, takrat še pod oznako XF4H-1, in pet predproizvodnih kosov.
Letenje prototipov se je začelo 27. maja 1958 in treba je povedati, da ni potekalo brez težav. Potrebno je bilo predelati sesanje zraka in povezavo posameznih delov obloge trupa. Na žalost je bil eden od prototipov izgubljen pri nesreči.
Serijska proizvodnja se je začela konec leta 1958 in zanimivost je, da je bil interni naziv proizvajalca letala Satan ali Mithras, v dokumentaciji pa Model 98. V USAF so lovcem rekli Spectre in tako je prišlo do zmede, ki je privedla do poenotenja imena na danes znani Phantom II.
Ameriškemu letalstvu se za razliko od mornarice ni prav dalo kupovati Phantomov. Posredovati je moral takratni minister za obrambo Robert McNamara. Po primerjalnih testih je moralo letalstvo priznati, da Phantom popolnoma presega vse, kar ima v oborožitvi.
Dokaz za to je tudi 16 svetovnih rekordov, ki so jih dosegli stroji F-4.
Ona pozabljena malenkost, ki smo jo omenili zgoraj, je bila odsotnost vgrajenega topa. Na splošno se je menilo, da je doba tradicionalnih zračnih bojev končana in da se bo boj odvijal na daljavo. Resničnost vietnamske vojne je vse pripeljala iz zmote.
Verjetno je najbolj znana posadka Phantomov II bila kapitan Louis Page in poročnik John C. Smith, ki sta sestrelila prvi severnovietnamski MiG.
V več različicah je bilo izdelanih več kot 5.000 kosov.
Večina letal je bila umaknjena leta 1996, vendar nekaj kosov še vedno ostaja v službi.
Tehnični parametri:
- dimenzije: razpon kril 11,71 m, dolžina 19,2 m, višina 5,03 m
- prazna teža 13.397 kg
- maksimalna vzletna teža 27.965 kg
- pogon 2x turbojetni motor General Electric J79 s potisno močjo 79,6 kN
- maksimalna hitrost 2.389 km/h
- dvig 312 m/s
- maksimalna letalska višina 18.975 m
- maksimalni doseg 3.065 km
- volumen rezervoarjev za gorivo 7.549 l + 12.627 l v dodatnih rezervoarjih
- oborožitev 1x šestcevni top M61A1 Vulkan in do 8.480 kg orožja v nosilcih