Cobi II WW Sd. Kfz. 184 Ferdinand, 1:28, 1268 k, 1 f
Veš, da:
- Leta 1941, ko je nemški orožniški urad objavil natečaj za težko oklepno vozilo s topom kalibra najmanj 88 mm, sta se na natečaj prijavili dve podjetji, Porsche in Henschel. Ferdinand Porsche je bil tako prepričan v svojo zmago, da ni čakal na razglasitev rezultatov tekmovanja in je takoj začel množično proizvodnjo. Ko je Porsche med srečanjem v Heereswaffenamt v Berlinu izvedel, da je Henschel zmagal na tekmovanju, ga je tako razjezilo, da ga ni bilo mogoče pomiriti. Kasneje so se odločili za uporabo nedokončanega dela, a to je že druga zgodba.
- Henschel je prve kose izdelal marca 1943. Zaradi razmer na vzhodni fronti ni bilo časa za temeljita testiranja. Prvi tanki so bili uporabljeni v bitki pri Kursku.
- Ferdinand je bil dobesedno težak nasprotnik. Takrat sovjetska vojska ni imela orožja in streliva, ki bi lahko prebilo čelni oklep tanka.
- Toda tudi tako težko oklepni uničevalec tankov je imel svoje slabosti. Za uničenjem številnih enot je bila ničelna zaščita pred sovražnikovo pehoto, za katero je osamljeni nerodni Ferdinand postal lahek plen. Dovolj je bilo, da je splezal na zadnji del vozila.
- Stroje, ki so preživeli bitko pri Kursku, so poslali nazaj v Nemčijo na obnovo, ki naj bi odpravila glavne pomanjkljivosti. Tank je bil opremljen z mitraljezom MG 34 in periskopom. Vgrajeni sta bili tudi dve 5l gasilni posodi z ogljikovim dioksidom. Modificirani uničevalci tankov so bili imenovani Elefant.
- Kljub vsem svojim pomanjkljivostim je Ferdinand v Rdeči armadi vzbujal veliko spoštovanje. Uporaba teh strojev se je odražala v sodobni ruski literaturi in časopisih. Vsi takratni časopisi so pisali o tako velikem in močnem stroju, kakršnega še ni srečala nobena vojska na svetu. Vendar jih je neustrašna Rdeča armada uničila že na tisoče. Težava je v tem, da je bilo na vzhodni fronti razporejenih le 90 Ferdinandov.
- Zadnji slon je bil uničen 22. aprila 1945 v predmestju Berlina.