Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 KM, 1 f
Komplet ameriškega lovskega letala nenavadne zasnove Bell P-39D Airacobra v barvah 35. lovske skupine USAF.
Sestavljen model ima vrtljivi propeler, nastavljive krmilne površine in odstranljiv pokrov pilotske kabine za udobno sedenje figure pilota 8. eskadrilje z vzdevkom "Črni panterji".
Model lahko stoji na lastnem ohišju ali pa ga varno pospravite v priloženo stojalo.
Zanimiva dejstva:
- Odlično letalo ali polom? Njihovi piloti so bili razdeljeni na točno ta dva tabora. Ko je oblikovalec Robert J. Woods dokončal načrte za Bellov prvi lovec XP-39, je nenavadna zasnova stroja že imela svoje podpornike in nasprotnike.
- Motor je bil nameščen precej nekonvencionalno za pilotovim sedežem, za prenos moči motorja pa je bila uporabljena dolga gred. Ta rešitev je privedla do dobre uravnoteženosti letala in boljše manevrske sposobnosti.
- V prazen prednji del bi tako lahko namestili potrebno opremo.
- Tudi podvozje je bilo nestandardno, s tretjim kolesom podvozja na premcu namesto običajnega zadnjega kolesa ali ostroge. Pristanek s takim strojem je zahteval veliko več izkušenj.
- Prvi poskusni let je bil izveden 6. aprila 1938 na letališču Niagara Falls. Preizkusi so pokazali dobro manevriranje, visoko hitrost, a tudi težave s kompresorjem GE.
- Prve serije letal so bile nameščene v Pacifiku, vendar v primerjavi z japonskimi Zerosi niso bile zelo uspešne. Nekateri viri celo navajajo, da je bil P-39 popolnoma neuporaben na višinah nad 5000 m.
- Povsem drugačen je bil položaj na vzhodni fronti. Zavezniki so Sovjetski zvezi dobavili skoraj 5000 letal in ruski piloti jih niso mogli prehvaliti. Razlika je bila v tem, da so se na vzhodni fronti letala uporabljala predvsem za podporo kopenskim enotam, zračni boji pa so pogosto potekali na nižjih višinah, in tu je bila Airacobra zelo dobra.
- Drugi razlog je bilo nekaj, česar ni mogoče opisati v nobeni tehnični tabeli. Letalo se je "usedlo" naravi ruskih pilotov. Medtem ko so bili stroji, kot sta P-51A Mustang ali Hurricane, preveč izpopolnjeni za ruske pilote in razmere, je bil P-39 v primerjavi z njimi preprosta "kovačnica".
- Izdelanih je bilo približno 9.584 enot v več različicah.